Inteligenta este capacitatea fiintelor vi de a analiza, intelege si rezolva probleme si situatii cu care nu sunt familiare, puterea si capacitatea mintala de a face conexiuni, legaturi, diferente intre situatiile pe care le analizeaza.
Un organism este considerat inteligent atunci cand are capacitatea de a rationa, a intelege si descoperi intelesuri noi, de a recunoaste adevaraul si de a se adapta la situatii noi.
Prin urmare, inteligenÈ›a noastră, este capacitatea noastră individuală, colectivă de a acÈ›iona sau de a reacÈ›iona într-un mediu în continuă schimbare.
Într-un studiu interesant, dar controversat realizat în anii 1960 de biologul Marion Diamond, de la Universitatea din California de la Berkeley, supune două seturi de sobolani în medii diferite de interlationare intre acestia.Un set a avut jucării să se joace cu, tovarăși de joacă, un spatiu curat, proaspat si spatios. Al doilea set a fost pus la izolare, intr-un spatiu restrans si fara jucarii. După câteva săptămâni, Diamond măsura dimensiunea cortexului cerebral fiecărui È™obolan, zona creierului care este responsabila pentru funcÈ›iile nervoase superioare. Șobolanii din mediul sociabil, curat È™i cu jucarii au avut o crestere semnificativa a creierului mai mare decât sobolani care au trait intr-un mediu ostil. Rezultate similare au fost reproduse cu pisici, maimuÈ›e È™i mai târziu cu oamenii. Deci, un mediu adecvat de invatare este crucial pentru dezvoltarea mentala.
Capacitatea de a utiliza în mod eficient cuvintele, fie verbal, fie în scris. Acesta este foarte dezvoltată la povestitori, oratori, politicieni, poeÈ›i, dramaturgi, editori, profesori de limbi străine È™i jurnaliÈ™ti. Elevii cu un grad ridicat de această inteligență cred în cuvinte; învăța prin procesul de ascultare, citire, È™i verbal. Ei se bucură de scris, cum ar fi cărÈ›i, înregistrări, programe audio, È™i au o memorie bună pentru versuri. Caracteristice acestei inteligente sunt glumele si dezbaterile. O mare personalitate care a dat dovada de inteligenta verbal-lingvistica a fost Maya Angelou.
Capacitatea de a percepe lumea cu precizie și de a efectua transformări pe percepțiile cuiva. Acesta inteligenta este foarte dezvoltata la persoanele care au profesie de ghid, designeriinteriori, arhitecti, artisti, designeri de modă și inventatori. Elevii cu un grad ridicat de inteligență spațială invata mai usor din imagini, fotografii, filme, diapozitive, diagrame si harti. Le plac labirinturile si puzzle-uri, sunt visatori si pot avea opinii puternice despre culori care merg impreuna, texturi. O mare personalitate care a dat dovada de inteligenta vizual-spatiala a fost Pablo Picasso.
Capacitatea de a percepe, discerne, transforma, È™i exprima forme muzicale. Aceasta inteligenta este foarte dezvoltata la artiÈ™ti interpreÈ›i sau la creatori de muzica, pasionaÈ›ii de muzică, È™i critici de muzică. Elevii cu un grad ridicat de inteligenta muzicala învăța prin ritm È™i melodie, canta la un instrument muzical, sau poate au nevoie de muzică pentru a studia. Ei observa sunete non-verbale în mediul înconjurător: ciripit degreiere, ploaia de pe acoperiÈ™, È™i, de obicei,înveÈ›a lucruri mult mai uÈ™or in timp ce cântă, sau fluiera. Acesti oameni iubesc muzica, ritmul È™i poat reproduce de multe ori o melodie sau un model ritmic după o singura ascultarea. Diferite sunete, tonuri, ritmuri pot avea un efect vizibil asupra lor, schimbari de expresii faciale, miscarea corpului sau reactii emotionale. Ei se bucură cântând È™i sunt de multe ori destul de priceputi la imitarea sunetelor, accentelor uneilimbi străine, È™i recunoaÈ™terea diferitelor instrumente muzicale într-o compoziÈ›ie. Paul McCartney a dovedit a avea inteligenta muzica-ritmica
Capacitatea de utilizare a numerelor în mod eficient È™i de a raÈ›iona bine. Acest tip de inteligență este foarte dezvoltată la matematicieni, contabili, statisticieni, oameni de È™tiință, programatori, È™i logicieni. Elevii cu un grad ridicat de inteligență logico-matematica privesc lucrurile în mod logic, le plac puzzle-urile, jocurile de strategie si calculatoarele. Persoanelor cu aceasta inteligenta dezvoltata le plac provocarile, problemele complexe de rezolvat si au intodeauna o justificare logica sau argument pentru ceea ce fac sau gandesc. Albert Einstein a dovedit o asemenea inteligenta.
Capacitatea să-È™i exprime ideile È™i sentimentele, utilizand corpul. Acest tip de inteligenta este foarte dezvoltata laactori, mimi, sportivi, dansatori, sculptori, mecanici, È™i chirurgi. Elevii cu un grad ridicat de-corporal-kinestezicinvata prin atingere, manipularea si miscarea obicetelor.Le plac de obicei, jocurile de rol È™i miÈ™care creativa È™i, în general, cum ar fi jocuri fizice de toate tipurile È™i sa demonstreze cum să facă ceva. Ei comunică bine prin limbajul corpului È™i alte gesturi fizice. Ei pot efectua de multe ori o sarcină numai după ce a văzut pe alcineva ca o face. Se plictisesc usor în cazul în care nu sunt implicaÈ›i în mod activ în ceea ce se întâmplă în jurul lor. Michael Jordan dovedeste o asemenea inteligenta.
Abilitatea de a percepe È™i de a face distincÈ›ii în stările, intenÈ›iile, motivaÈ›iile È™i sentimentele altor persoane. Acest tip de inteligență poate include sensibilitate la expresii faciale, voce, È™i gesturi, precum È™i capacitatea de a răspunde în mod eficient la astfel de repere. Elevii cu un grad ridicat de inteligență interpersonală invata prin interactiune om la om, le place sa socializeze si sunt buni pedagogi la alti elevi.Persoanele cu o asemenea inteligenta dezvoltata au o multime de prieteni, arata empatie pentru alte persoane, medieaza si rezolva conflicetel intre alte persoane. Maica Tereza si Mahatma Ganhi au dovedit o asemenea inteligenta foarte dezvoltata.
Capacitatea de a avea o imagine a mediului ambient, gradul de constientizare a relatiei dintre ele, a identifica si clasifica plantele, animalele, natura, pe baza cunostinelor din mediu. Aceasta capacitate se gaseste la arheologi, biologi, medici, medici veterinari, ecologisti. Elevii care au o astfel de inteligenta dezvoltata cauta sa fie in aer liber, invata mai usor prin activitati de studiu. Charles Darwin, Jacques Cousteau, și John James Audubon au dovedit o astfel de inteligenta.
Cu ajutorul acestei teorii realizam ca elevul, copilul, persoana draga de langa noi este unica, difeita si invata intr-un stil unic, invatam valoarile si capacitatile pe care acestia le au dezvoltate si vom ajuta la hranirea si imbunatatirea acestora.
Creierul are nevoie de execitiu la fel ca un muschi, daca este folosit de multe ori si in moduri potrivite, se imbunatateste capacitatea de concentrare, se dezvolta conexiunile intre neuroni si cresc abilitatile de memorare si analizare.
Creierul nostru are nevoie de nutrienti adecvati precum: acizi grasi nesaturati Omega 3, antioxidanti, fibre si carbohidrati. Memoria si inteligenta pot fi imbunatatiete prin alimentele pe care le consumam. Ceea ce mancam are o relatie directa cu functionarea normala a celulelor cerebrale si a creierului. Consumand alimentele potrivite putem imbunatati memoria, dezvolta inteligenta si creste stabilitatea emotionala.
De evitat sunt alimentele de tip fast food , cartofi prajiti, chipsuri si bauturile carbogazoase care contin acizi grasi saturati (colesterol rau), mult zahar si aditivi alimentari!
Noni sirop - contine serotonina si scopoletina, care ajuta in mod direct in tratarea depresiilor, anxietatilor, starilor obsesivo-fobice, tulburarilor de somn, schiziofreniei.
Super Soya Lecithin - lecitina este o substanta care se regaseste in organismul si intra in compozitia membranei celulare joacand un rol important in functionarea sistemului nervos. Inozitolul care se regaseste in compozitia lecitinei face parte din structura creierului, iar carenta acestuia poate poate crea probleme in procesele de invatare.
Energy and memory - supliment alimentar cu guarana, lecitina, colina si antioxidanti. Guarana stimuleaza metabolismul si creste energia si vigilenta. Lecitina si colina ajuta la buna functionare a sistemului nervos, imbunatatind capacitatile de memorare si concentrare.
Qprotect - este un preparat pe baza de ginkgobiloba si antioxidanti (Vit C, Vit E, si seleniu). Ginkgo biloba imbunatateste circulatia sanguina periferica si centrala otimizand functiile cerebrale, combate migrenele si ajuta la procesul de memorare.
Daca aveti intrebari sau doriti detalii, puteti consulta medicii nostri de la Centrul Medical Sanatatea
Dr Delia Enache si Dr Dan Navolan
0351 458 808 / 0251 212 222 / Consultatie online
Daca aveti intrebari sau doriti detalii, puteti consulta medicii nostri de la Centrul Medical Sanatatea
Dr Delia Enache si Dr Dan Navolan
0351 458808 / 0251 212222 / Consultatie online
Toate produsele recomandate pe site sunt atestate de ministerul sanatatii si au avizul FDA - cel mai dur for mondial care atesta calitatea produselor destinate sanatatii !
Produs Naturist | Pret | Mod de administrare | Compozitie | |
---|---|---|---|---|
1. Noni Lichid | 277.00 Ron | 1-0-1 lingurite de sirop cu 1/2h inainte de masa | 946 ml | Detalii Produs |
Siropul de noni este un antioxidant puternic, regleaza somnul, stimuleaza si regleaza secretia de endorfine si imbunateste randamentul intelectual, amelioreaza starea de stres si epuizare psihica. | ||||
2. Super Soya Lecithin - 100 caps | 118.00 Ron | 1-1-0 | 100 capsule = 166 g | Detalii Produs |
Lecitina naturala extrasa din soia este un foarte bun stimulent al creierului, intensifica functiile cerebrale, imbunatateste memoria si capacitatea de concentrare. | ||||
3. Energy and Memory | 123.00 Ron | 1-0-0 | 90 tablete = 90 g | Detalii Produs |
Contine vitamine, antioxidanti, minerale si extracte din plante, alese special pentru a combate in mod natural oboseala, stresul si pentru a creste capacitatea de memorare si concentrare. | ||||
4. Protect 4Life | 41.87 Ron | 1-1-0 | 90 tablete = 59 g | Detalii Produs |
Ginkgo biloba, impreuna cu alti antioxidanti de exceptie: seleniul, vitamina E, C si beta carotenul, au rol benefic in imbunatatirea circulatiei sangelui, imbunatatirea memoriei si cresterea randamentului intelectual. | ||||
Legenda(la "Mod de administrare"): 1-1-1reprezinta 1 (tableta/capsula/lingura de sirop) dimineata, 1 dupa-amiaza, 1 seara. |
Inteligentaeste capacitatea creierului de intelege, descoperi si rezolva proprietatile obicetelor, fenomenelor inconjuratoare, probleme nefamiliare. Cuvantul inteligenta provine din latina de la INTELLIGERE care inseamna a organiza, a relationa, ager de minte. O fiinta denota inteligenta dupa modul in care se comporta, ia decizii, actioneaza si relationeaza cu mediul si cu persoanele, fiintele cu care intra in contact.
Simptom | Mentiuni |
---|
Ariboflavinoze (leziuni ale mucoasei) | Detalii Afectiune | |||
Ariboflavinoza este caracteriztata prin deficienta de vitamina B2, sau riboflavina. Aceasta vitamina este responsabila pentru stimularea cresterii la om. | ||||
Beri Beri | Detalii Afectiune | |||
Deficitul primar de B1 este determinat de aportul inadecvat de tiamina (B1), in special la persoanele care consuma doar orez bine decorticat. Macinarea indeparteaza coaja, care contine cea mai multa tiamina, dar fierberea inaintea decorticarii disperseaza tiamina in interiorul boabelor, prevenind pierderea ei. Deficitul secundar de tiamina este determinat de cresterea necesarului, ca in hipertiroidism, sarcina, lactatie, febra; alterarea absorbtiei, ca in diareea prelungita; si alterarea utilizarii, ca in bolile hepatice severe. O combinatie a aportului scazut cu alterarea absorbtiei si a utilizarii, cat si cresterea necesarului la care se adauga si un posibil defect al apoenzimei apar in alcoolism. Semne si simptome Initial deficitul determina oboseala, iritatie, scaderea memoriei, tulburari de somn, dureri precordiale, anorexie, disconfort abdominal si constipatie. Sindromul modificarilor neurologice periferice datorate deficitului de tiamina este numit beriberi uscat. Aceste modificari sunt bilaterale si simetrice, interesand in special extremitatile inferioare si debutand cu parestezii ale degetelor , arsuri ale talpilor (severe mai ales noaptea), crampe musculare in pulpe si dureri la nivelul picioarelor. Semnele precoce sunt sensibilitatea gambelor, dificultatea la ridicarea din pozitia ghemuita, scaderea sensibilitatii vibratorii la nivelul degetelor si disestezia plantara. Diagnosticul de neuropatie periferica usoara poate fi pus cand reflexul plantar este absent. Continuarea deficitului determina pierderea reflexului rotulian, pierderea sensibilitatii vibratorii si de pozitie in degetele de la picioare, atrofia musculaturii gambei si coapsei, si in stadiile avansate, piciorul balant sau degetul balant. Bratele pot fi afectate dupa ce semnele la membrele inferioare sunt bine instalate. Beriberi cardiovascular apare in deficitele de tiamina in care boala miocardica este pe primul plan. Aceasta deteremina un debit cardiac crescut cu vasodilatatie si extremitati calde. Inaintea aparitiei decompensarii cardiace se constata tahicardie, o presiune largita a pulsului, hipersudoratie, tegumente calde si acidoza lactica. Dupa instalarea insuficientei cardiace, se constata ortopnee si staza pulmonara si periferica ; vasodilatatie continua uneori evoluand spre soc. Boala beriberi infantila apare la sugari (de obicei in lunile a 2-a si a 4-a de viata) care sunt hraniti la san de mame cu deficit de tiamina. Insuficienta cardiaca, afonia si absenta reflexelor osteotendinoase sunt elemente caracateristice. | ||||
Demineralizari prin deficit de Ca si Mg | Detalii Afectiune | |||
Calciul si magneziu sunt doua minerale indispensabile organismului, care lucreaza in sinergie unul cu celalat. Deficienta acestor nutrienti produce probleme de sanatate si simpome neplacute, precum: demineralizare osoasa,dureri si crampe musculare, osteoporoza, probleme dentare, stres si depresie sau ritm cardiac arnomal. | ||||
Imbatranire tesuturi | Detalii Afectiune | |||
Modificarile cauzate de imbatranire afecteaza intregul organism. Aceste modificari sunt evidente cu usurinta in domenii precum frumusetea - aspectul parului si tenului. Schimbari nevazute apar si in organele interne, in tesuturi si in celule. Organele sunt formate din tesuturi, iar tesuturile sunt formate din celule. Imbatranirea este un proces care afecteaza fiecare celula din organism. | ||||
Memorie (imbunatatire) | Detalii Afectiune | |||
Stilul nostru de viata modern joaca un rol important in declinul cognitiv, motiv pentru care expunerea la toxine, substante chimice, dieta saraca, lipsa de somn, stresul si multe altele pot impiedica de fapt functionarea creierului la orice varsta. Alimentele pe care le mancam - si nu le mancam - joaca un rol crucial in memoria noastra. Nu avem nevoie de un medicament scump sau o procedura medicala pentru a ne stimula creierul si memoria. Pur si simplu trebuie sa ne folosim de diverse trucuri alimentare si non-alimentare pentru a ne imbunatati memoria. |
© Copyright 2019 Toate drepturile rezervate
0 recenzii pentru Inteligenta (stimulare)