Descriere Remediu Naturist

Stresul este un raspunsfizicnormal la evenimente careinduc sentimentul deamenintaresaucare tulburaintr-un fel sau altulechilibrulinterior. Atunci când simtepericolul - indiferent dacă este real sau imaginarsistemulde apărare al organismuluireactioneazaprintr-un proces rapid, automat cunoscut sub numele dereactia"lupta-sau-fugi"sau răspunsul la stres.

Răspunsul la stres este modul organismului de aseauto-proteja.Atunci cândactioneazaîn mod corespunzător,stresul neajută să stamconcentrati, energicişialerti.În situaţii de urgenţă, stresulnepoate salva viata - oferindu-neputere în plus pentru aneapăra.

Raspunsul organismului la stress

 

Când percepe o ameninţare, sistemul nervos raspunde prin eliberarea unuifluxabundentde hormoni de stres, inclusivdeadrenalinasi cortizol. Acesti hormoni trezescorganismulpentruacţiuneade urgenţă.Inima bate mairepede, muschii se contracta, tensiunea arterialacreste, respiratia se înteţeştesi simturile devin mai clare. Aceste modificări fizice crescputerea si rezistenta, viteza,timpul de reactie, şi sporescconcentrarea - pregătindu-nepentru a lupta saua fugide pericol.

Cauzele stresului

 

Situaţiile şi presiunile care cauzeaza stresul sunt cunoscute ca factori de stres. Ne gândim de obiceilastres ca fiindcevanegativ, cum ar fi un program de lucru obositorsau o relaţiecare se afla in declin.Orice situatiecare punepresiuneridicatape noisauneforţează săneadaptampoate fi stresantă. Aceaste situatii includ sievenimente pozitive, cum ar fi casatoria,cumpararea unei case, mersul la colegiusauprimireauneipromovari.

Factoriicarecauzeaza stresul depind, cel puţinintr-o oarecare masura,depercepţianoastra asupra lor. Ceva ce este stresant pentruunii, pentru altiipoate sa nu fie, ba chiarpentru uniipoate sa fie imbucurator. De exemplu, naveta de dimineatanepoate face sasimtimanxietate şi tensiunepentru căne agitam din cauza traficului si din cauza unei posibile intarzieri la locul de munca. Cu toateacestea,pentru alti naveta poate fi vazutaca un moment de respiro side relaxare, deoarecelepermite sa secalmeze, sa asculte muzica in timp ce se detaseaza pentru ceva de timp de problemele de zi cu zi.

Cauzeexterne ale stresului

Stresul poate figeneratdefactori externi precum:

Schimbări majore de viaţă

Muncă

Dificultati inrelatii

Problemele financiare

Prea multa ocupatie si agitatie

Copiii şi familia

Cauze interneale stresului

Nu toatesituatiilestressuntcauzat de factori externi. Stresul poate fi, de asemenea,auto-generatde:

Incapacitatea de a accepta incertitudinea

Pesimismul

Gandurile negative

Aşteptările nerealiste

Perfecţionismul

Lipsa de asertivitate

Simptome de stres –Efectele stresului  asupra organismului, sentimentelorşi comportamentului

 

Simptomelede stres potafecta sănătatea, chiar dacăacestlucrude multe orinupoate firealizat.Amputea crede că boala este de vina pentru durerea de cap cicălitoare, insomniilefrecvente sau productivitateascăzutade la locul de muncă. Dar stresul ar putea fi de fapt vinovatde toata aceste neplaceri.

Într-adevăr, simptomelede stresnepotafecta corpul, gandurile, sentimentelesi comportamentul.Daca avem capacitatea de a recunoastesimptomele comune de stres, vom putea sa astfel sa actionam pozitivîn gestionarea lor.Daca sunt neglijate, toate aceste simptomepot contribui la probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiunea arteriala, boli de inima, obezitate şi diabet.

Simptome cognitive:

Probleme de memorie

Incapacitatea de concentrare

Puterea de decizie scazuta

Negativism

Anxietate

Stare constantădeîngrijorare

 

Simptome emotionale:

Toane

Iritabilitate sau temperament scurt

Agitaţie, incapacitatea de relaxare

Senzaţie de copleşire

Sentimentulde singurătate şi izolare

Depresie sau nefericire generală

 

Simptome fizice:

Durere in diverse zone ale corpului si suferinta

Diaree sau constipaţie

Greaţă, ameţeli

Durere în piept, batai rapide ale inimii

Pierdereainteresului pentru sex

Raceli frecvente

 

Simptome comportamentale:

Alimentatie redusa sau in exces

Prea mult sau prea putinsomn

Izolarea deoamenii din jur

Amanareasau neglijarearesponsabilităţilor

Consumul de alcool, ţigări saudroguripentrurelaxare

Obiceiurile nervoase (de exemplu,rosul sau pacanitul unghiilor)

Semnele şi simptomele de stres pot fi, de asemenea, cauzate de alte probleme psihologice si medicale. Dacăo persoana întâmpinaoricare din semnele de avertizarealestresului, este importantca aceastasa consulteun medic pentru o evaluare completă.Mediculo poateajuta să determina dacăaceste simptome suntsau nu legate de stres.

Efectele stresului cronic

 

Organismul nu face distincţie între ameninţărilefizice şi psihologice. Candsuntemstresatidatoritaunuiprogram încărcat,datoritaunei disputecu un prieten, unuiblocajintrafic, sau unuimunte de facturi, corpulnostrureactioneaza la fel de puternic casiîn cazul în carene-amconfruntacu o situaţie de viaţă sau de moarte. Dacă avemo mulţime de responsabilităţi şi griji, răspunsstresuluide urgenţă poate fiextins pecea mai mare parte a timpului. Mai mult,atunci candsistemul de stresal organismuluieste activat, este mai uşorsa continuesi sa fie acceleratşi mai greusa fieoprit.

Pe termen lung, expunerea la strespoate duce la probleme grave de sanatate. Stresul cronic intrerupe aproape fiecare sistem din corpulnostru.Astfel, poatecreşte tensiunea arterială,poatesuprima sistemul imunitar, creşte riscul de atac de inima si accident vascular cerebral,contribuie la infertilitateşi accelereazaprocesul de imbatranire. Pe termen lung, stresul poate chiarafectacreierul, lăsându-nemai vulnerabili la anxietate şi depresie.

Multe probleme de sănătate sunt cauzate sau exacerbate de stres, inclusiv:

Dureri de orice fel

Bolide inimă

Probleme digestive

Problemele de somn

Depresie

Obezitate

Boli autoimune

Afectiuni ale pielii, cum ar fi eczemele

Cât de mult esteconsiderat « prea mult stres »?

Stresul poate provocadaune pe scară largă,de aceea esteeste important să ştim care ne estelimitafiecaruia dintre noi. Cat de mult stres esteconsiderat"prea mult"diferă de la persoană la persoană. Unii oameni sunt mai puternici si facfatamai usor stresului, în timp ce alţii se năruie la cel mai mic obstacol sau frustrare. Uniioameni chiar par să prospere datoritaemoţieişi provocariiunuiunui stil de viaţăcu un gradridicat de stres.

Abilitateafiercaruiade a tolera stresul depinde de mulţi factori, inclusiv calitatea relaţiilor, perspectivelefiecarui individ, perceptiagenerală asupra vietii,inteligenţa emoţionalăşi genetica.

Aspectecare influenţează nivelul de toleranta la stres

 

• Reţeaua de sprijin - o reţea puternică de prieteni şi membrii de familieestecaun tampon împotriva stresului puternic. Pe de alta parte,cu cat suntem maisinguraticişimai izolati,cu atat este mai marevulnerabilitatea la stres.

Putereade control - Dacă avemîncredere înnoişiincapacitateanoastrade a influenţa evenimentele şi de a persevera prin provocări, este mai uşor săfacem fata si sa depasim momentele de stres. Oamenii care sunt vulnerabili la stres au tendinta de a simti ca lucrurilese aflaîn afara controlului lor.

• Atitudinea şiperspectiva- Oameniiindrazneti si rezistenti la stresau o atitudine optimista.Ei tind să îmbrăţişeze provocările, au un puternic simţ al umorului, acceptă faptul că schimbarea este o parte a vieţiişi cred într-o putere mai mare sau scop.

• Abilitatea de a facefataemotiilor-Persoanele care nu stiu cum sa se calmeze in momente de frica, conflicte si alte situatii de stres suntextrem de vulnerabilela stres.Capacitatea de a aduceunechilibrualsentimentelorajutala depasirea situatiei.

• Cunoştinţele şi pregătirea – Cu cat stimmai multe despre o situatie de stres, inclusiv cât timp va dura şilace să ne aşteptăm,cu atateste mai uşor să-ifacemfaţă. De exemplu, dacăsuferimintervenţii chirurgicale, cu o imagine realistăa perioadeipost-operatorie,orecuperaredureroasava fi maipuţin traumatizantă.

Confruntarea custresulsi simptomele sale

 

In timp ce stresul necontrolat este incontestabil daunator, sunt multe lucruri pe care le putemface pentru a reduce impactul săuasupra organismuluişi să facemfaţă simptomelor.

Gestionarea stresului

Putem simti ca stresul din viata noasta este in afara controlului nostru, insa putem controla intotdeuna modul în care răspundem situatiilor de stres. Gestionarea stresuluise refera la acceptarea si controlul acestuia:acceptarea si controlulgândurilor, emoţiilor, programului, mediului, precum şi modalitatiiîn carefacemfataproblemelor. Managementul stresului implică schimbarea situatiei stresante atunci cândeste posibil, schimbareamoduluide reacţie atunci când se poate,grija fata de sine, odihnaşi relaxare.

Cum sa ne relaxam

Stresul din viata noastra nu poate fi eliminat complet, dar poate ficontrolata masura in care acesta neafectează. Tehnicilede relaxare, cum ar fi yoga, meditaţiaşi respiraţiaprofundă activeazarăspunsulde relaxarealorganismuluisiinduc o stare de odihnă -opusul raspunsuluide stres. Atunci cândsunt practicateîn mod regulat, aceste activităţi conduc la o reducere a nivelului de streszilnicşidauun impuls sentimentelor noastre debucurie si liniste.De asemenea,ne cresccapacitatea de a rămâne calmişi coerentiatunci cand ne aflamsub presiune.Cu totii avemputereade a reduce impactul stresului asupra vietii noastre.Cu practica, putemînvăţacare sunt factoriide strescare ne afecteaza pe fiecareşicum sa iitinem sub controlatunci cândaparepresiunea.

Cum sa eliminam stresul cu produse naturiste Calivita

 

Produsele naturiste pe baza de plante, pe langa tehnicile de relaxare,sunt intotdeauna metoda cea mai buna si cea mai sanatoasa pentru a elimina stresul si simptomele acestuia.

- Rodiola Roseadin compozitia Rhodiolineste o planta cu efect adaptogen care reduce efectul negativ al stresului asupra inimii, previnesi elimina depresia, si confera o stare fizica si psihica de bine.

- Suplimentele nutritionale pe basa de Melatonina reprezinta o metoda naturala eficienta in combaterea insomniilor si reglarea unui ciclu nocturn normal,care in momentele de stres devin o problema frecventa si contribuie la intensificare starii negative.

- Extractele din plante, precum Guarana, Muira Puama, Maca, Ginsengul siberian si alte plante din compozitia suplimentului nutritional VitalMan – destinat exclusiv barbatilor- sunt benefice pentru inlaturarea stresului, tensiunii nervoase si epuizarii psihice, factori care influenteaza negativ viata sexuala si fertilitatea.

- Suplimentul nutritional VitalWoman – destinat exclusiv femeilor – are rolul de sprijinire a proceselor vitale din organismul unei femei, de stimulare a activitatii ovarelor si uterului si de imbunatire a vietii sexuale la femei, prin actiunea plantelor cu efect afordisiac, de imbunatire a starii fizice si psihice si de reducere a tensiunii si stresului.


dr delia enachedr dan navolan

Daca aveti intrebari sau doriti detalii, puteti consulta medicii nostri de la Centrul Medical Sanatatea

Dr Delia Enache si Dr Dan Navolan

0351 458808 / 0251 212222 / Consultatie online

Produse naturiste recomandate pentru Stres

Toate produsele recomandate pe site sunt atestate de ministerul sanatatii si au avizul FDA - cel mai dur for mondial care atesta calitatea produselor destinate sanatatii !

Produs NaturistPretMod de administrareCompozitie
1. Rhodiolin124.59 Ron1-1-1120 capsule = 54 gDetalii Produs
2. Melatonin84.92 Ron0-0-1180 tablete = 14.4 gDetalii Produs
3. VitalMan73.74 Ron1-0-0 (doar pentru barbati)60 tablete = 38,7 gDetalii Produs
4. VitalWoman81.70 Ron1-0-0 (doar pentru femei)60 tablete = 42 gDetalii Produs
Legenda(la "Mod de administrare"):

1-1-1reprezinta 1 (tableta/capsula/lingura de sirop) dimineata, 1 dupa-amiaza, 1 seara.

Date generale


Simptome si semne

SimptomMentiuni

0 recenzii pentru Stres

    Adauga o recenzie

    Ajuta alte persoane cu pareri pertinente
    Toate campurile sunt obligatorii *

    *   = 8 + 0

    Disclaimer
    Continutul acestui site are scopul de a oferi informatii generale si nu inlocuieste recomandarile si/sau diagnozele sau constatarile medicale pentru diferite afectiuni ale starii de sanatate. Produsele prezente pe acest website fac parte din categoria suplimentelor alimentare. Conform legislatiei in vigoare se pot administra fara o prescriptie medicala si nu inlocuiesc tratamentele medicale de specialitate. Perioada de administrate cat si rezultatele obtinute pot diferi de la un corp la altul in functie de factori precum problemele de sanatate, alimentatie cat si raspunsul organismului.