In general, retardul mental este o conditie de viata lunga. Cei afectati continua sa aiba o capacitatea intelectuală diminuata pe tot parcursul vieÅ£ii lor. Cu toate acestea, la cele mai multe persoane cu retard mental, acele părÅ£i ale creierului care nu sunt deteriorate continua sa se dezvolte. Prin urmare, ei continuă să dobândească competenÅ£e ÅŸi abilităţi odata cu inaintarea în vârstă, deÅŸi procesul este încet.
Retardul mental nu este o boala mentala. Caracteristica majoră a retardului mintal este întârzierea în dezvoltarea mentală, în timp ce caracteristica majora a bolii mentale este perturbarea funcÅ£iilor mentale de gândire, simÅ£ire ÅŸi comportament. Boala mentală poate aparea la orice varsta, întrucât retard mental este prezent din copilărie. Cu toate acestea, unele persoane cu retard mental pot dezvolta, de asemenea, boli psihice.
Semne si simptome ale retardului mental
Simptomul obiÅŸnuit prezent la persoanele cu retard mental este insuficienÅ£a în adaptare, mai degrabă decât IQ-ul scazut. Functia adaptiva se referă la cât de eficient o persoana face faţă cererilor de viaţă comune ÅŸi cât de bine îndeplineste standardele de independenţă personală, de medii socio-culturale ÅŸi de comunitate. Functia adaptiva poate fi influenÅ£ată de factori precum educaÅ£ia, motivaÅ£ia, caracteristicile de personalitate, oportunităţile sociale ÅŸi profesionale ÅŸi tulburările mentale ÅŸi condiÅ£iile medicale generale care pot coexista cu retardul mental. Problemele de adaptare au mai multe sanse de îmbunătăţire si remediere decât IQ-ul cognitiv.
Persoanele curetard mental uÅŸorde obicei dezvolta aptitudini sociale ÅŸi de comunicare adecvate în timpul anilor preÅŸcolari (vârsta 0-5 ani), ÅŸi au o insuficienţă minima în zonele senzorio-motorii. Acestea de multe ori nu pot fi distinse de copiii fără retard mintal până la o vârstă mai târzie. In adolescenta lor târzie, acestia pot dobândi competenÅ£e academice până la aproximativ al ÅŸaselea nivel de calitate. La varsta adulta ating de obicei competenÅ£e sociale ÅŸi profesionale adecvate pentru un minim auto-suport, dar pot avea nevoie de supraveghere, îndrumare ÅŸi asistenţă, în special atunci când se afla sub stres social sau economic neobiÅŸnuit. Cu suporturi adecvate, persoanele cu retard mental uÅŸor pot trăi de obicei cu succes în comunitate, fie independent sau sub supraveghere.
Cele mai multe persoane curetard mental moderatdobândesc abilităţi de comunicare de bază în anii copilăriei timpurii. Ei profita de formare profesională ÅŸi, cu supraveghere moderată, pot participa la îngrijirea lor personală. Pot beneficia, de asemenea, de formare în competenÅ£e sociale ÅŸi profesionale, dar este puÅ£in probabil să progreseze dincolo de nivelul al doilea de calitate în mediul academic. Pot învăţa să călătorească în mod independent în locuri familiare. În timpul adolescenÅ£ei intampina dificultăţi în recunoaÅŸterea convenÅ£iilor sociale care pot interfera cu relatiile interpersonale. La varsta adulta, majoritatea sunt capabili sa efectueze munci necalificate sau semicalificate sub supraveghere. Se adapteaza bine la viata in comunitate, de obicei, sub supraveghere.
Persoanele curetard mental severdobândesc abilitati de comunicare putine sau chiar deloc în anii copilăriei timpurii. În timpul perioadei de vârstă ÅŸcolară, ei pot învăţa să vorbească ÅŸi pot fi instruiÅ£i în ceea ce priveste auto-ingrijirea. Abilitatea lor de a profita de instruire pre-academica este limitata. Pot deveni familiari cu alfabetul ÅŸi numărarea simpla, ÅŸi pot stăpâni abilităţi de învăţare, cum ar fi citirea unor cuvinte "de supravietuire". În anii adulÅ£i acestia pot fi în măsură să îndeplinească sarcini simple sub supraveghere. Cel mai bine se adapteaza la viaÅ£a în comunitate, în case de tip familial supravegheate sau cu familiile lor, cu excepÅ£ia cazului în care au un handicap asociat care necesită asistenţă medicală de specialitate sau alte ingrijiri.
Persoanele cu retard mental profund prezinta o condiÅ£ie neurologica care este reprezentativa pentruretard mental. În anii copilăriei timpurii au insuficienţă considerabilă în functionarea senzorimotoare. Dezvoltarea optimă poate să apară într-un mediu extrem de structurat, cu ajutorul constant ÅŸi supraveghere individualizată ÅŸi in relaÅ£ie cu un insotitor. Abilităţile motorii, de auto-ingrijire si de comunicare pot fi îmbunătăţite dacă pregătirea corespunzătoare este prevăzută. Unele persoane pot efectua sarcini simple în zone restranse, controlate ÅŸi protejate.
În timpul dezvoltarii normale a individului de la concepÅ£ie si pana la maturitate, pot apărea întreruperi care au ca drept rezultat retardul. Aceste cauze exogene vor fi discutate în funcÅ£ie de momentul în care apar - prenatal, perinatal sau postnatal.
Retard mental - Cauze psihosociale
Unele persoane prezintă retard chiar dacă nu se cunoaÅŸte o cauza genetică, ereditară sau fizica care sa fie răspunzatoare pentru aceasta conditie. Două grupuri de caracteristici care s-au dovedit a fi categoriile descriptive convenabile, ÅŸi care sunt legate de cauza care sta la baza de întârziere mentala, sunt dezavantajele psihosociale ÅŸi tulburările emoÅ£ionale. Unii copii se potrivesc în mod evident unei categorii, în timp ce altii au caracteristici din ambele. În toate cazurile, copiii evidentiaza semne de retardare, învăţare lenta, ÅŸi performanÅ£a academica slaba.
Dezavantajul psihosocial este diagnosticat atunci cand cele patru criterii sunt prezente. În primul rând, persoana trebuie să funcÅ£ioneze la un nivel de retardat. În al doilea rând, trebuie să existe o retardare în cadrul familiei. În al treilea rând, nu există dovezi clare de leziuni cerebrale. În al patrulea rând, fondul de familie trebuie să includă o viaţă, o îngrijire ÅŸi o nutriÅ£ie sarace. Acest tip de retard nu se va arăta, probabil, până când copilul intră în ÅŸcoală, moment în care învăţarea academică ÅŸi socială este considerata a fi lenta ÅŸi mai redusa că a celorlalÅ£i copii.
Numeroase studii au încercat să arate relaÅ£ia dintre statutul socio-economic scăzut si abilităţile de învăţare sărace. Într-un mediu lipsit de încălzire adecvată, apă, sau măsurile de siguranţă, îngrijirea sănătăţii fizice poate fi minima. Lipsa de expunere la posibilităţile de de stimulare ÅŸi de creÅŸtere intelectuala a copiilor săraci poate reduce capacitatea copilului de a raspunde la experienÅ£e de învăţare. Tensiunile ÅŸi presiunile familiale pot crea obstacole în relaÅ£ionarea interpersonala.
Tulburările emoÅ£ionale pot interfera cu performanÅ£a ÅŸcolară. Copilul poate fi retras sau excesiv de activ. Cu cat problema este mai severa, cu atat este mai mult probabil ca procesele normale de prezenÅ£a la ÅŸcoală si acasă, ÅŸi de socializare sa fie perturbate. Retardul în acest caz, poate fi în mod clar datorat unor factori emotionali, dar este deseori dificil de evaluat.
Tratamentele pentru retard mintal nu sunt concepute pentru a "vindeca" tulburarea. Mai degrabă, obiectivele terapiei includ reducerea riscurilor de siguranţă (de exemplu, ajuta un individ in menţinerea siguranţei la domiciliu sau la şcoală) şi acumularea abilităţilor adecvate şi relevante de viaţă. Intervenţiile ar trebui să se bazeze pe nevoile specifice ale fiecarei persoane afectate şi ale familiei in cauza, cu scopul principal de a-i dezvolta potenţialul la maxim.
Unii profesioniÅŸti ar putea recomanda un tratament medicamentos, în special în cazul în care pacientul demonstreaza comportamente problematice, cum ar fi agresiunea. Cu toate acestea, discutaÅ£i întotdeauna cu medicul dumneavoastră despre argumentele pro ÅŸi contra in ceea ce priveste folosirea de medicamente.
În general vorbind, medicamente ar trebui să fie utilizate numai în cazul în care copilul dumneavoastră are o cnditie co-morbida (suplimentara), care poate sa raspunda la medicamente, cum ar fi depresia. Conditiile co-morbide sunt situaÅ£ii în care un tip de boli psihice coexistă cu o întârziere de dezvoltare, de exemplu, copiii care sunt retardati mental au frecvent o tulburare de alimentare (probleme in menÅ£inerea unei nutriÅ£ii corecte). Între 40% ÅŸi 70% din persoanele cu retard mental au, de asemenea, o tulburare psihiatrică suplimentară.
Motivul exact pentru această rată mare de co-morbiditate nu este clar, cu toate acestea, unii cercetători cred că atunci când oamenii sunt retardati mental, procesele lor cognitive (de gândire) scazute le reduc capacitatea de a-si reglementa comportamentul sau emotiile, ceea ce il face mai predispusi sa dezvolte o tulburare suplimentara.
- Proprietatile fructului Nonisunt dintre cele mai variate, si includ inclusiv capacitatea de a reduce tulburarile comportamentale, precum depresia, tulburarile maniaco-depresive, Alzheimer si altele.
- O capsula pe zi de Full Spectrum asigura doza zilnica de nutrienti de care aoranismul are nevoie pentru a functiona normal.
- Vitaminele B ,sub forma Mega B-Complex, ajuta organismul in stari de stres si depresie. Vitaminele B au un rol esential pentru o buna functionare a creierului.
- Lion Kids -vitamina D contine toate vitaminele si mineralele de care are nevoie un copil pentru o dezvoltare fizica si psihica armonioasa.
- Kids Greens contine 66 de nutrienti si este creat special pentru copii, pentru o dezvoltare optima. Contine toate vitaminele, mineralele si antioxidantii de care are nevoie organismul unui copil pentru a creste normal.
Daca aveti intrebari sau doriti detalii, puteti consulta medicii nostri de la Centrul Medical Sanatatea
Dr Delia Enache si Dr Dan Navolan
0351 458808 / 0251 212222 / Consultatie online
Toate produsele recomandate pe site sunt atestate de ministerul sanatatii si au avizul FDA - cel mai dur for mondial care atesta calitatea produselor destinate sanatatii !
Produs Naturist | Pret | Mod de administrare | Compozitie | |
---|---|---|---|---|
1. Noni Lichid | 277.00 Ron | 1-1-1 linguri de sirop | 946 ml | Detalii Produs |
Noni Lichid contine nutrienti importanti care au capacitatea de a reduce problemele psihice si retardul mental, depresia, compartamentul maniaco-depresiv si alte probleme din acest spectru. | ||||
2. Full Spectrum | 74.00 Ron | 1-0-0 | 90 tablete = 117 g | Detalii Produs |
Full Spectrum contine toata gama de elemente nutritve necesare pentru buna functionare a sistemelor organismului. Promoveaza o buna functionare a creierului si capacitatilor mentale. | ||||
3. Mega B-Complex | 193.00 Ron | 1-0-1 | 100 tablete = 230 g | Detalii Produs |
Mega B-Complex ofera intreaga gama de vitamine B, necesare pentru o buna dezvoltare a sistemului nervos si a creierului. De asemenea, contribuie la reducerea stresului, anxietatii, depresiei, la imbunatirea starii de spirit si a memoriei. | ||||
4. Lion Kids -vitamina D | 63.00 Ron | 1-1-0 | 90 tablete = 94,5 g | Detalii Produs |
Lion Kids cu vitamina D ofera un echilibru perfect pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor. Vitamina D este esentiala pentru buna dezvoltare a oaselor si dintilor iar ceilalti nutrienti asigura o dezvoltare armoniasa fizica si mentala. | ||||
5. Kids Greens | 62.59 Ron | 1-0-0 | 30 tabs | Detalii Produs |
Kids Greens contine nu mai putin de 66 de elemente nutritive, printre care vitamine, minerale, fibre, probiotice si atioxidanti, importante pentru buna dezvoltare fizica si psihica, o digestie sanatoasa si o imunitate puternica. | ||||
Legenda(la "Mod de administrare"): 1-1-1reprezinta 1 (tableta/capsula/lingura de sirop) dimineata, 1 dupa-amiaza, 1 seara. |
Simptom | Mentiuni |
---|---|
capacitate de memorare deficitara | |
lipsa curiozitatii | |
intarziere a dezvoltarii limbajului vorbit | |
capacitate scazuta de invatare | |
mentinerea comportamentului de copil | |
lipsa inhibitiilor sociale |
© Copyright 2019 Toate drepturile rezervate
0 recenzii pentru Afrenie (retard mental)