In general, retardul mental este o conditie de viata lunga. Cei afectati continua sa aiba o capacitatea intelectuală diminuata pe tot parcursul vieţii lor. Cu toate acestea, la cele mai multe persoane cu retard mental, acele părţi ale creierului care nu sunt deteriorate continua sa se dezvolte. Prin urmare, ei continuă să dobândească competenţe şi abilităţi odata cu inaintarea în vârstă, deşi procesul este încet.
Retardul mental nu este o boala mentala. Caracteristica majoră a retardului mintal este întârzierea în dezvoltarea mentală, în timp ce caracteristica majora a bolii mentale este perturbarea funcţiilor mentale de gândire, simţire şi comportament. Boala mentală poate aparea la orice varsta, întrucât retard mental este prezent din copilărie. Cu toate acestea, unele persoane cu retard mental pot dezvolta, de asemenea, boli psihice.
Semne si simptome ale retardului mental
Simptomul obişnuit prezent la persoanele cu retard mental este insuficienţa în adaptare, mai degrabă decât IQ-ul scazut. Functia adaptiva se referă la cât de eficient o persoana face faţă cererilor de viaţă comune şi cât de bine îndeplineste standardele de independenţă personală, de medii socio-culturale şi de comunitate. Functia adaptiva poate fi influenţată de factori precum educaţia, motivaţia, caracteristicile de personalitate, oportunităţile sociale şi profesionale şi tulburările mentale şi condiţiile medicale generale care pot coexista cu retardul mental. Problemele de adaptare au mai multe sanse de îmbunătăţire si remediere decât IQ-ul cognitiv.
Persoanele curetard mental uşorde obicei dezvolta aptitudini sociale şi de comunicare adecvate în timpul anilor preşcolari (vârsta 0-5 ani), şi au o insuficienţă minima în zonele senzorio-motorii. Acestea de multe ori nu pot fi distinse de copiii fără retard mintal până la o vârstă mai târzie. In adolescenta lor târzie, acestia pot dobândi competenţe academice până la aproximativ al şaselea nivel de calitate. La varsta adulta ating de obicei competenţe sociale şi profesionale adecvate pentru un minim auto-suport, dar pot avea nevoie de supraveghere, îndrumare şi asistenţă, în special atunci când se afla sub stres social sau economic neobişnuit. Cu suporturi adecvate, persoanele cu retard mental uşor pot trăi de obicei cu succes în comunitate, fie independent sau sub supraveghere.
Cele mai multe persoane curetard mental moderatdobândesc abilităţi de comunicare de bază în anii copilăriei timpurii. Ei profita de formare profesională şi, cu supraveghere moderată, pot participa la îngrijirea lor personală. Pot beneficia, de asemenea, de formare în competenţe sociale şi profesionale, dar este puţin probabil să progreseze dincolo de nivelul al doilea de calitate în mediul academic. Pot învăţa să călătorească în mod independent în locuri familiare. În timpul adolescenţei intampina dificultăţi în recunoaşterea convenţiilor sociale care pot interfera cu relatiile interpersonale. La varsta adulta, majoritatea sunt capabili sa efectueze munci necalificate sau semicalificate sub supraveghere. Se adapteaza bine la viata in comunitate, de obicei, sub supraveghere.
Persoanele curetard mental severdobândesc abilitati de comunicare putine sau chiar deloc în anii copilăriei timpurii. În timpul perioadei de vârstă şcolară, ei pot învăţa să vorbească şi pot fi instruiţi în ceea ce priveste auto-ingrijirea. Abilitatea lor de a profita de instruire pre-academica este limitata. Pot deveni familiari cu alfabetul şi numărarea simpla, şi pot stăpâni abilităţi de învăţare, cum ar fi citirea unor cuvinte "de supravietuire". În anii adulţi acestia pot fi în măsură să îndeplinească sarcini simple sub supraveghere. Cel mai bine se adapteaza la viaţa în comunitate, în case de tip familial supravegheate sau cu familiile lor, cu excepţia cazului în care au un handicap asociat care necesită asistenţă medicală de specialitate sau alte ingrijiri.
Persoanele cu retard mental profund prezinta o condiţie neurologica care este reprezentativa pentruretard mental. În anii copilăriei timpurii au insuficienţă considerabilă în functionarea senzorimotoare. Dezvoltarea optimă poate să apară într-un mediu extrem de structurat, cu ajutorul constant şi supraveghere individualizată şi in relaţie cu un insotitor. Abilităţile motorii, de auto-ingrijire si de comunicare pot fi îmbunătăţite dacă pregătirea corespunzătoare este prevăzută. Unele persoane pot efectua sarcini simple în zone restranse, controlate şi protejate.
În timpul dezvoltarii normale a individului de la concepţie si pana la maturitate, pot apărea întreruperi care au ca drept rezultat retardul. Aceste cauze exogene vor fi discutate în funcţie de momentul în care apar - prenatal, perinatal sau postnatal.
Retard mental - Cauze psihosociale
Unele persoane prezintă retard chiar dacă nu se cunoaşte o cauza genetică, ereditară sau fizica care sa fie răspunzatoare pentru aceasta conditie. Două grupuri de caracteristici care s-au dovedit a fi categoriile descriptive convenabile, şi care sunt legate de cauza care sta la baza de întârziere mentala, sunt dezavantajele psihosociale şi tulburările emoţionale. Unii copii se potrivesc în mod evident unei categorii, în timp ce altii au caracteristici din ambele. În toate cazurile, copiii evidentiaza semne de retardare, învăţare lenta, şi performanţa academica slaba.
Dezavantajul psihosocial este diagnosticat atunci cand cele patru criterii sunt prezente. În primul rând, persoana trebuie să funcţioneze la un nivel de retardat. În al doilea rând, trebuie să existe o retardare în cadrul familiei. În al treilea rând, nu există dovezi clare de leziuni cerebrale. În al patrulea rând, fondul de familie trebuie să includă o viaţă, o îngrijire şi o nutriţie sarace. Acest tip de retard nu se va arăta, probabil, până când copilul intră în şcoală, moment în care învăţarea academică şi socială este considerata a fi lenta şi mai redusa că a celorlalţi copii.
Numeroase studii au încercat să arate relaţia dintre statutul socio-economic scăzut si abilităţile de învăţare sărace. Într-un mediu lipsit de încălzire adecvată, apă, sau măsurile de siguranţă, îngrijirea sănătăţii fizice poate fi minima. Lipsa de expunere la posibilităţile de de stimulare şi de creştere intelectuala a copiilor săraci poate reduce capacitatea copilului de a raspunde la experienţe de învăţare. Tensiunile şi presiunile familiale pot crea obstacole în relaţionarea interpersonala.
Tulburările emoţionale pot interfera cu performanţa şcolară. Copilul poate fi retras sau excesiv de activ. Cu cat problema este mai severa, cu atat este mai mult probabil ca procesele normale de prezenţa la şcoală si acasă, şi de socializare sa fie perturbate. Retardul în acest caz, poate fi în mod clar datorat unor factori emotionali, dar este deseori dificil de evaluat.
Tratamentele pentru retard mintal nu sunt concepute pentru a "vindeca" tulburarea. Mai degrabă, obiectivele terapiei includ reducerea riscurilor de siguranţă (de exemplu, ajuta un individ in menţinerea siguranţei la domiciliu sau la şcoală) şi acumularea abilităţilor adecvate şi relevante de viaţă. Intervenţiile ar trebui să se bazeze pe nevoile specifice ale fiecarei persoane afectate şi ale familiei in cauza, cu scopul principal de a-i dezvolta potenţialul la maxim.
Unii profesionişti ar putea recomanda un tratament medicamentos, în special în cazul în care pacientul demonstreaza comportamente problematice, cum ar fi agresiunea. Cu toate acestea, discutaţi întotdeauna cu medicul dumneavoastră despre argumentele pro şi contra in ceea ce priveste folosirea de medicamente.
În general vorbind, medicamente ar trebui să fie utilizate numai în cazul în care copilul dumneavoastră are o cnditie co-morbida (suplimentara), care poate sa raspunda la medicamente, cum ar fi depresia. Conditiile co-morbide sunt situaţii în care un tip de boli psihice coexistă cu o întârziere de dezvoltare, de exemplu, copiii care sunt retardati mental au frecvent o tulburare de alimentare (probleme in menţinerea unei nutriţii corecte). Între 40% şi 70% din persoanele cu retard mental au, de asemenea, o tulburare psihiatrică suplimentară.
Motivul exact pentru această rată mare de co-morbiditate nu este clar, cu toate acestea, unii cercetători cred că atunci când oamenii sunt retardati mental, procesele lor cognitive (de gândire) scazute le reduc capacitatea de a-si reglementa comportamentul sau emotiile, ceea ce il face mai predispusi sa dezvolte o tulburare suplimentara.
- Proprietatile fructului Nonisunt dintre cele mai variate, si includ inclusiv capacitatea de a reduce tulburarile comportamentale, precum depresia, tulburarile maniaco-depresive, Alzheimer si altele.
- O capsula pe zi de Full Spectrum asigura doza zilnica de nutrienti de care aoranismul are nevoie pentru a functiona normal.
- Vitaminele B ,sub forma Mega B-Complex, ajuta organismul in stari de stres si depresie. Vitaminele B au un rol esential pentru o buna functionare a creierului.
- Lion Kids -vitamina D contine toate vitaminele si mineralele de care are nevoie un copil pentru o dezvoltare fizica si psihica armonioasa.
- Kids Greens contine 66 de nutrienti si este creat special pentru copii, pentru o dezvoltare optima. Contine toate vitaminele, mineralele si antioxidantii de care are nevoie organismul unui copil pentru a creste normal.
Daca aveti intrebari sau doriti detalii, puteti consulta medicii nostri de la Centrul Medical Sanatatea
Dr Delia Enache si Dr Dan Navolan
0351 458808 / 0251 212222 / Consultatie online
Toate produsele recomandate pe site sunt atestate de ministerul sanatatii si au avizul FDA - cel mai dur for mondial care atesta calitatea produselor destinate sanatatii !
Produs Naturist | Pret | Mod de administrare | Compozitie | |
---|---|---|---|---|
1. Noni Lichid | 236.00 Ron | 1-1-1 linguri de sirop | 946 ml | Detalii Produs |
Noni Lichid contine nutrienti importanti care au capacitatea de a reduce problemele psihice si retardul mental, depresia, compartamentul maniaco-depresiv si alte probleme din acest spectru. | ||||
2. Full Spectrum | 74.00 Ron | 1-0-0 | 90 tablete = 117 g | Detalii Produs |
Full Spectrum contine toata gama de elemente nutritve necesare pentru buna functionare a sistemelor organismului. Promoveaza o buna functionare a creierului si capacitatilor mentale. | ||||
3. Mega B-Complex | 193.00 Ron | 1-0-1 | 100 tablete = 230 g | Detalii Produs |
Mega B-Complex ofera intreaga gama de vitamine B, necesare pentru o buna dezvoltare a sistemului nervos si a creierului. De asemenea, contribuie la reducerea stresului, anxietatii, depresiei, la imbunatirea starii de spirit si a memoriei. | ||||
4. Lion Kids -vitamina D | 63.00 Ron | 1-1-0 | 90 tablete = 94,5 g | Detalii Produs |
Lion Kids cu vitamina D ofera un echilibru perfect pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor. Vitamina D este esentiala pentru buna dezvoltare a oaselor si dintilor iar ceilalti nutrienti asigura o dezvoltare armoniasa fizica si mentala. | ||||
5. Kids Greens | 62.59 Ron | 1-0-0 | 30 tabs | Detalii Produs |
Kids Greens contine nu mai putin de 66 de elemente nutritive, printre care vitamine, minerale, fibre, probiotice si atioxidanti, importante pentru buna dezvoltare fizica si psihica, o digestie sanatoasa si o imunitate puternica. | ||||
Legenda(la "Mod de administrare"): 1-1-1reprezinta 1 (tableta/capsula/lingura de sirop) dimineata, 1 dupa-amiaza, 1 seara. |
Simptom | Mentiuni |
---|---|
capacitate de memorare deficitara | |
lipsa curiozitatii | |
intarziere a dezvoltarii limbajului vorbit | |
capacitate scazuta de invatare | |
mentinerea comportamentului de copil | |
lipsa inhibitiilor sociale |
© Copyright 2019 Toate drepturile rezervate
0 recenzii pentru Afrenie (retard mental)