Transport gratuit pentru comenzi peste 400 RON

Prospect Brocoli

Toate produsele recomandate pe site detin aviz de la Ministerul Sanatatii si totodata sunt certificate de cel mai dur for mondial de avizare a produselor naturiste F.D.A.

Produs Naturist
Pret
Cantitatea de Brocoli

Vital AB
77.66 Ron
20,0 mg

Vital B
77.66 Ron
50,0 mg


Denumirea stiintifica: Brassica oleracea var. botrytis. Familia: Brassicaceae



Descriere



Broccoli este un membru al familiei varza, și este strâns legat de conopida. Cultivarea sa isi are originea în Italia. Datorita diferitelor sale componente, această legumă oferă un complex de gusturi si texturi, de la moale la fibros și crocant (tulpina). Culoarea sa poate varia de la verde închis la purpuriu-verde, în funcție de soi. Una dintre cele mai populare tipuri de broccoli vândute în America de Nord este cunoscut sub numele Calabrese, numit după provincia italiană Calabria în care a crescut mai întâi.



 



Minunile dovedite ale legumei broccoli



Broccoli conține o cantitate substanțială  de nutrienti, care sunt extrem de benefici pentru sănătate, inclusiv vitaminele A, C, acid folic, fibre si calciu. Acest legume crucifere au devenit, de asemenea, populare datorită capacității lor de a oferi următoarele beneficii pentru sănătate:



• Previnerea cancerului. Broccoli este bogat în glucorafanina care pot fi prelucrata de către organismul uman într-un fel de compus capabil de a preveni cancerul. Acesta acționează prin eliminarea H. pylori din organismul uman, care este cunoscut ca o bacterie care declanșează cancerul gastric. Este, de asemenea, o leguma bogata în indol-3-carbinol, care este un antioxidant extrem de puternic. Proprietățile anti-cancerigene sunt de asemenea prezente în broccoli și acestea sunt eficiente în a împiedica dezvoltarea de cancer de prostata, de col uterin și de san, în timp ce contribuie la imbunatatirea sanatatii ficatului.



Într-un mod care ar putea fi unic printre alimente, elementele nutritive gasite din broccoli sunt capabile sa modifice setul de conexiuni intre inflamatie, stres oxidativ, detoxifiere și cancer. Considerate ca un grup, vitaminele, mineralele, flavonoidele si carotenoizii prezenti in broccoli contribuie la un risc mai mic de stres oxidativ în organism. Capacitatea acestor substanțe nutritive pentru a sprijini metabolismul oxigenului și a evita formarea excesului reactivitate in moleculele care conțin oxigen, face ca aceasta vegetala sa fie utila în reducerea riscului de inflamație cronică și riscului de cancer.



• Menține un sistem nervos sănătos. Acest lucru poate fi atribuit conținutului său ridicat de potasiu. Acesta funcționează nu numai în menținerea unui sistem nervos sănătos, ci, de asemenea, pentru a permite creierului uman sa funcționeze optim. De asemeneacontribuie la promovarea creșterii regulate a muschilor.



• Regleaza tensiunea arteriala. Acest lucru este posibil datorită prezenței magneziului, calciului și potasiului în broccoli.



 



• Reduce colesterolul. Leguma contine o cantitate mare de fibre solubile, care au dovedit a fi eficace în elaborarea de colesterol din organism.



 



Un mare plus la dieta. Pentru cei care sunt la dieta, broccoli poate fi o completare perfectă pentru planurile lor de dieta. Aceasta leguma este bogata în fibre care previn problemele digestive si constipatia, impiedica supraalimentarea și menține un nivel mai scăzut și mai sănătos de zahăr in sânge.



Bogat in vitamina C. O cana de broccoli contine necesarul zilnic de vitamina C, un antioxidant necesar pentru a lupta impotriva radicalilor liberi. Mai mult decât atât, vitamina C este un antihistaminic eficient pentru atenuarea disconfortului cauzat de racelile comune.



• Promoveaza sanatatea osoasa. Broccoli conține niveluri ridicate de calciu și vitamina K, ambele importante pentru sănătatea oaselor și prevenirea osteoporozei.



Repara deteriorarea produsa de soare. Broccoli este de ajutor în repararea pielii afectate de soare datorită continutului de glucorafanina care ajută pielea să se detoxifieze si sa se refaca.



Sprijina sistemul imunitar. O cana de broccoli sustine sistemul imunitar cu o doză mare de beta-caroten. Urmele de minerale, cum ar fi zinc si seleniu, acționeaza în continuare pentru a consolida sistemele imunitare de apărare.



Benefic pentru sanatatea ochilor. Doicarotenoizi gasiti in concentratii semnificative in broccoli, luteina si zeaxantina, joacă un rol deosebit de important în starea de sănătate a ochilor. Studiile au arătat că luteina previne degenerarea maculară legată de vârstă și cataracta, precum și posedă efecte anti-cancer. În plus, broccoli este o sursa buna de vitamina A, care este necesara pentru formarea retinei, molecula de absorbtie a luminii.



Consolideaza sanatatea inimii. Luteina poate, de asemenea, încetini sau preveni îngroșarea arterelor din corpul uman, luptand astfel impotriva bolilor și atacurilor de inima. Vitaminele din complexul B din broccoli pot aduce, de asemenea, o contribuție importantă pentru sănătatea cardiovasculara. În special cu privire la formarea excesivă de homocisteina, un eveniment care creste riscul de ateroscleroza, accident vascular cerebral si atac de inima. Deficitul de vitamine din complexul B poate reprezenta un risc major. Trei vitamine B sunt foarte importante pentru reducerea riscului de hiperhomocisteinemie (formarea excesivă de homocisteina) si acestea sunt vitamina B6, vitamina B12 si acidul folic. Prin a aduce a contribuție importantă la aportul de vitamina B6 si acid folic, broccoli poate ajuta la reducerea riscului de a forma homocisteina excesiva și probleme cardiovasculare, care sunt legate de excesul de homocisteina.



Efect de detoxifiere. Broccoli are un impact puternic, pozitivasupra sistemului de detoxifiere a organismului, iar cercetatorii au identificat recent unul dintre motivele-cheie pentru acest beneficiu. Flucorafanin, gluconasturtiin și glucobrassic in sunt 3 fitonutrienti glucozinolati găsit într-o combinație specială în broccoli. Acest trio dinamic este capabil să sprijine toate etapele din procesul de detoxifiere a organismului, inclusiv activarea, neutralizarea și eliminarea contaminanților nedoriti. Izotiocianatii (ITC) sunt molecule de reglementare a detoxifierii realizate de glucozinolatii din broccoli, iar acvestea ajuta la controlul procesului de detoxifiere la un nivel genetic.



Proprietati anti-inflamatorii. Broccoli este o sursa extrem de bogata de un flavonoid numit kaempferol. Cercetarile recente au aratat capacitatea kaempferolului de a reduce impactul produs de substanțele legate de alergie in corpul nostru. Această conexiune ajută la explicarea beneficiilor anti-inflamatorii unice ale broccoli.



Imbunatateste deficitul de vitamina D. Broccoli contine vitaminele A si K, care ajuta la menținerea metabolismului de vitamina D în echilibru. Vitamina D promoveaza absorbtia de calciu și, prin urmare, susține și promovează sănătatea si cresterea oaselor.



Sprijina sanatatea pielii si o repara. Când glucorafanina din broccoli este convertita în sulforafan, rezultatul este o piele sănătoasă și repararea daunelor pielii.



Suport digestiv. Alături de fibrele, alimentare broccoli contine si glucozinolati. Acesti fitonutrienti sunt transformati de corpurile noastre în izotiocianati (ITC). Acestia ajuta la protejarea sanatatii mucoasei stomacului si la prevenirea suprainfectiei bacteriene cu Helicobacter pylori.



Posibilele riscuri pentru sănătate



Broccoli, cu toate acestea, contine componente care sunt nocive pentru organism astfel încât se recomanda atentie atunci cand se consuma aceasta leguminoasa. Pentru cei care iau medicamente de subțiere a sângelui, consumul excesiv de broccoli nu este o idee înțeleaptă, deoarece poate interfera cu medicamentele, crescând astfel riscul de a suferi de accident vascular cerebral. Consumul de peste cu broccoli poate crește, de asemenea, șansele de a face pietre la rinichi.



De asemenea, trebuie remarcat faptul că modul prin care brocoli este gătit poate afecta capacitatea de a oferi nivelul adecvat de nutriție. Consumul de broccoli crud este cea mai bună modalitate de a obține toate substantele sale nutritive. Daca nu se doreste consumul de brocoli crud, se gateste la o temperatură mica si la abur pentru aproximativ cinci minute, pentru menținerea nutrientilor sai valorosi.



Referinte



http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=9 

http://www.cancer.org